Sportspecifieke trainingen

Personal Sports Club is gespecialiseerd in het sportspecifiek trainen. Voor de sporten hockey, voetbal, golf, zwemmen, judo, wielrennen, mountainbiken en tennis hebben wij een breed aanbod van trainingsvormen. Belangrijk bij sportspecifieke training is dat je traint als een atleet om de spieren sterk en soepel te houden. De sport bepaald uiteindelijk welke trainingsvorm het nuttigst is en welke spieren de voornaamste aandacht moeten krijgen.

Onze trainers zullen voor jou als atleet bekijken welke trainingsvormen belangrijk zijn en welke spiergroepen de meeste aandacht vergen. Onderstaand vindt u een kleine greep uit de aandachtspunten bij bepaalde sporten.

 

Voetbal:

Als voetballer gebruik je het lichaam op veel verschillende manieren. Je trapt de bal, maakt veel kilometers, vecht duels uit op het veld en je hebt korte, explosieve momenten voor een sliding of versnelling. Voor voetballers is het belangrijk dat ze alle beenspieren sterker maken voor een betere trapkracht. Tegelijkertijd is de explosiviteit van de beenspieren belangrijk om kopduels te winnen. Onze trainers zullen met jou de verschillende trainingsvormen doornemen en de dominante spiergroepen trainen.

Hockey:

Als hockeyer krijgt je lichaam tijdens een wedstrijd te maken met veel verschillende vormen van inspanning. Voor hockeyers ligt de aandacht bij het trainen op het bovenlichaam en de benen. Bij het slaan van de bal gebruik je het hele bovenlichaam om krachtig en precies te kunnen slaan of passen. Omdat je als hockeyer veel door de bovenbenen zakt is het belangrijk dat je benen zo min mogelijk verzuren. Langere duur van (kracht)inspanning op de bovenbeenspieren kan dit voorkomen.

Golf:

Golfen vraagt weer een hele andere vorm van aandacht voor je lichaam dan bij voetbal of hockey. Bij golf is de houding het allerbelangrijkst. Door de juiste beweging in knie, heup, rug, schouder, elle boog en pols kan je, je swing perfectioneren. Door te fitnessen kan je de kans op veelvoorkomende blessures bij golven verkleinen door je spieren sterker te maken door middel van krachtige en explosieve training. Het vele lopen op een golfbaan zorgt ook voor het nodige uithoudingsvermogen, door middel van een cardioprogramma hoeft dit voor niemand een probleem te zijn.

Voor verdere informatie over verschillende sportspecifieke trainingen kunt u terecht bij een van onze trainers.

 

Terug naar vorige pagina